بسم او ...

امروز آخرین روز نمایشگاه کتاب بود و من بالاخره فرصت پیدا کردم، البته بهتر است بگویم این توفیق را پیدا کردم، که به نمایشگاه بروم، با همان یار همیشگی، فاطمه:)

تقریبا دوسالی می‌شود(دقیقا بعد از کنکور) که وقتی به نمایشگاه می‌روم، سمت کتاب های درسی نمی‌روم. اما امروز بعد از بالا و پایین کردن شبستان و خریدن تقریبا همه کتاب های مورد نظرمان، به بهانه‌ی پیدا کردن کتاب رادیولوژی وایت فارو :) رفتیم قسمت دانشگاهی. 

خب غرفه های دانشگاهی خیلی برای نگاه کردن و قدم زدن قسمت جذابی نبود. آدرس انتشارات رویان‌پژوه را پیدا کردیم و رفتیم داخلش. داخل یک غرفه‌ی بزرگ و شیک و البته برعکس‌بقیه خیییلی جذاب. 

وقتی داخل غرفه رفتم، برای لحظاتی حس کردم در دنیای دیگری هستم. چشم هایم بدون توقف روی عنوان کتاب‌ها می‌چرخید و در دلم کلی ذوق کردم که روزی قرار است این کتاب‌ها را بخوانم. آن‌قدر از نگاه کردن به کتاب‌ها لذت بردم که ترجیح دادم خودم به دنبال کتاب مدنظرم بگردم و از آقای فروشنده سوالی نپرسم. از میان همه کتاب هایی که دیدم، کتاب اصول ترمیم و زیبایی بیشتر از همه توجهم را جلب کرد. لحظه شماری کردم برای روزی که وارد بخش ترمیم بشوم و کار ‌کنم.میدانم که همه کتاب‌های رفرنس‌ رشته دندان‌پزشکی را نخواهم خواند. قطعا در مباحثی به جزوه اکتفا خواهم کرد، اما در مورد علاقه‌ام که ترمیم است، به خودم قول دادم که حتما کتاب مرجع را بخوانم.

از آن‌جایی که چاب جدید کتاب مدنظر را نداشتند، بدون خریدن کتابی غرفه را ترک کردیم.بعد از بیرون آمدن از غرفه، برای لحظاتی حس کردم واقعا خوشحالم، خوشحال از اینکه این رشته قسمتم شد. میگویم قسمت، چون هیچ وقت حتی فکرش را هم نمی‌کردم که روزی بخواهم دندان‌پزشک بشوم.

فرزانه‌ای که روزگاری تمام امید و آینده‌اش را در رشته داروسازی می‌دید، حالا دانشجوی رشته دندان‌پزشکی شده و دارد تمام آینده‌اش را در این رشته و در این دانشگاه پیدا می‌کند. همان رشته و دانشگاهی که شب اعلام نتایج، گفت از هردوی آن‌ها متنفر است. شاید بعدها بنویسم راجع به داستان انتخاب رشته‌ام :)

زیبایی حسِ شوق نسبت به رشته‌ام در آن زمان به اندازه ‌ای بود که وادارم کند تا این خاطره‌ی خیلی خیلی ساده را بنویسم:)

حرف دیگری که می‌خواهم بگویم این است: همیشه آنچه بر وفق مراد ما نیست، بد نیست :) گاهی پذیرفتن و ادامه دادنِ مسیر، نتایج فوق‌العاده‌ای دارد :)

حسبناالله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر ...